dinsdag 29 december 2009

Man redt peuters uit vijver

Zutphen - Zutphenaar Ricardo Wilden redde op eerste kerstdag drie peuters van rond de drie jaar uit een vijver. Eén van de kinderen moest met zware onderkoelingsverschijnselen in het ziekenhuis worden opgenomen. De kinderen waren door het ijs gezakt.
,,Toen ik daar kwam, lagen er al twee in'', zegt Wilden. De derde viel er ook in bij een poging de anderen eruit te halen. ,,Ik heb eerst geprobeerd om ze met een stok er uit te halen, maar dat lukte niet. Ik keek de kleinste in de ogen. De mond was open, maar er kwam geen geluid uit. Ik ben op het ijs gegaan en zakte er meteen doorheen. Het was ijs- en ijskoud. Ik kon de bodem zo snel niet vinden. Toen ik stond, kwam het water tot mijn middel. ''
Het kleinste kind was met het hoofd onder water gegaan. Wildens geschreeuw lokte ook andere flatbewoners naar de vijver. ,,Hoe ik die andere twee uit het water heb gekregen, weet ik niet meer. Ik zag die ogen nog toen het in mijn armen lag.''
Van een heldendaad wil hij niet spreken. Hij ziet het meer als iets van zelfsprekends: ,,Je kan ze toch niet laten liggen?''

Krant: TCTubantia.
Datum: Maandag 28 december 2009

0 Comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP